ניהול מקצועי בארגון - סטנדרט ניהולי - מכון מעברים
961
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-961,single-format-standard,bridge-core-2.8.2,unknown,wp-accessibility-helper,accessibility-contrast_mode_on,wah_fstype_rem,accessibility-underline-setup,accessibility-location-right,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-26.6,qode-theme-bridge,qode_advanced_footer_responsive_1000,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive

ניהול מקצועי בארגון – סטנדרט ניהולי

  1. דוגמא אישית בכל- בהתנהגות, במסרים מילוליים ובלתי מילוליים, בתקשורת ובעשייה. צופים בכל מעשיו של המנהל ומתרגמים אותם. עליו לשקול כמעט כל פעולה שלו.
  2. אחריות אישית גבוהה על כל הנעשה בתחום אחריותו – האחריות מחייבת שיח ענייני, מקצועי ומעמיק בסוגיות קטנות כגדולות. אחריות כוללת עבודה על פי המעגל הניהולי- לא לדבר/ לנהל תהליך בלי עובדות, נתונים, הבנה, ניתוח, בירור ותכנון. ניהול אחראי מתבטא בדברים קטנים כגדולים. המנהל הוא גורם שהמערכת צריכה להרגיש נוח להישען עליו. אם נשלח מייל למנהל ואין תגובה בזמן סביר אזי אי אפשר להישען עליו. אם ניתן פרויקט למנהל ואין ודאות שהוא יכול להחזיק את הפרויקט אזי אי אפשר להישען עליו. אחריות מבטאת בהתנהגות.
  3. קבלת החלטות מוקפדת לאור איסוף נתונים, ניתוח, עיבוד, בחינת חלופות, תכנון, יישום ובקרה. רציונל/ הגיון מובנה ומוסכם להחלטות שהתקבלו כך שיהיה אפשר לגבות אותן בעת הצורך ויהיה לכך עקביות והמשכיות. ההחלטות אינן על בסיס פרסונלי, אלא על בסיס מקצועי ענייני, עסקי הרלוונטי לטווח קצר וארוך. ההחלטות נעשות אחרי הבנה של המחירים והרווחים מכל החלטה. החלטות מבוססות קריטריונים אחידים.
  4. להתוות דרך ולעורר השראה- המנהל הוא היד המכוונת הצריכה לעורר השראה בקרב אנשיה ובסביבתה. להראות את הדרך הנכונה ולהצהיר עליה במפגשים שוטפים מעבר לטיפול במשימות ובאנשים באופן ספציפי. ציפיות ברורות במערכות יחסים עם העובדים והסביבה הרלוונטית. דרך ברורה שאליה חותרים להגיע.
  5. חוסן נפשי והתנהלות בוגרת ואחראית – מנהל נדרש להתנהגות בוגרת לאחר שעשה עיבוד של רגשותיו. אין עליו להתפרץ או להיות אימפולסיבי בפעולותיו. עליו להיות שקול ביוזמותיו, בתגובתו ובהתנהלותו פנימה והחוצה. עליו לבחון את נטיותיו האישיות בהקשר של מה מעורר בו כעסים, התנהגות אימפולסיבית, התנהגות מרצה ומתנצלת, התנהגות מפוחדת וכיו"ב ולעשות עבודה להתמודד בצורה בוגרת עם הקשיים הרגשיים שלו על מנת להבטיח שמבחן
    התוצאה ביחסים יהלום את המצופה מתחום אחריותו הניהולי. עליו לעורר ביטחון בסביבתו בכך שהוא שקול בצעדיו ולא פועל על פי הנחות אמוציונאליות. נפשו אינה נסערת על המתרחש, אלא מסוגלת לשאת את המצב, לבחון אותו לעומק. מחד לפנות למעלה לברר, לשאול, ללמוד, להבין, לבקר ולהתמודד. ומאידך לתת ערך כלפי מטה ולהוות " Buffer " ורלוונטי לשני הכיוונים גם במצבים מורכבים.
  6. עבודה מתודית מבוססת הנחות, מוסכמות וקריטריונים ליצירת חוויית הוגנות, סדר ויציבות מערכתית. עבודה מתודית מייצרת מערך ציפיות סביר ומובנה לאנשים ומקדמת יצירתיות. עבודה מתודית כוללת שיטתיות. לדוגמא: פגישה מתחילה בהצגת המטרות של הפגישה , ממשיכה בנתונים ובדיון על הניתוח שלהם והמשמעויות ומסתיימת בסיכום ברור כולל Action Items . ניהול המשימות במקביל נעשה בשיטתיות, המאפשר מעקב קבוע על ביצוען באופן איכותי, כמותי ובזמן המצופה.
  7. שיפור מצב קיים – תפקיד המנהל לפתור בעיות. לא להוות צינור בכל דרך שהיא ממטה לשטח או משטח למטה למרות היותו תמיד כביכול "בין הפטיש לסדן". עליו לפתור בעיות, לתת מענה לצורכי השטח אחרי למידת עומק של הצרכים והתאמתם לצורכי הארגון ולייצג נכונה את הארגון לשטח ואת השטח לארגון כך שתהליכים, יחסים ותוצאות יהיו במצב טוב יותר מפעם קודמת.
  8. ידע והעברת ידע- על המנהל להיות בעל הידע הרלוונטי והעדכני ביותר על מנת לקבל החלטות מושכלות ולהוביל את עובדיו בצורה טובה ביותר למטרה. כמו כן עליו להבטיח שקיפות והעברת ידע עם מנהלים עמיתים וכלפי העובדים תחתיו בתהליכי למידה קבועים.
  9. ניהול עובדים ותקשורת– מחויבות של המנהל לתקשורת מכבדת ראויה ובלתי מתנשאת עם העובדים ובתוך הארגון בין הערוצים השונים. תקשורת עניינית אחראית, שעוסקת בפתרון בעיות ולא בחיפוש אשמים, שעוסקת בקידום ובבניה ולא ברכילות ובהרס. ניהול אנשים מתוך סמכות מטיבה.
  10. ייצוגיות – מנהל הוא דמות ייצוגית וככזה, עליו לפעול למול כל המערכות שהוא עובד איתן- מעובד זוטר ועד מנהל בכיר בצורה מכובדת, ראויה, מקצועית ועניינית. להגיע בזמן, להיות מוכן לפגישה, להתנהג בכבוד. לבסס תהליכים של טיפול בבעיות, להתמודד באחריות עם קונפליקטים. להתכתב בצורה ראויה בתקשורת הכתובה. להימנע מהתבטאויות לא ראויות, מדיבורי סרק, מרכילות. לייצג נאמנה גם גופים שהמנהל לא תומך בפועלם ולהימנע מתיוג.

בהצלחה,
לילך דורה

No Comments

Post A Comment

five × two =

שינוי גודל גופנים
ניגודיות צבעים